21 december 2017

Orthomoleculair therapie

Orthomoleculaire therapie is erop gericht de gezondheid te bevorderen of ziekteprocessen te herstellen. De behandeling heeft tot doel om de lichaamscellen (onze bouwstenen) te voorzien van optimale hoeveelheden vitamines, mineralen en andere noodzakelijke voedingsstoffen.

Gezond worden en blijven heeft te maken met het vinden en behouden van de juiste lichamelijke en geestelijke balans. Als de balans wordt verstoord kunnen er allerlei klachten over uw gezondheid ontstaan. Orthomoleculaire therapie is gebaseerd op het behandelen van de oorzaken van uw gezondheidsklachten en niet op de symptomen. Individueel advies is hierbij de sleutel naar succes. Simpelweg omdat niemand hetzelfde is. Ik maak graag een passend en persoonlijk advies voor u.

Meer over orthomoleculaire therapie
In de orthomoleculaire therapie staat het streven voorop om met de voeding zoveel mogelijk nodige en nuttige voedingsstoffen binnen te krijgen en zo weinig mogelijk schadelijke stoffen. Helaas is het, ook voor een gezond persoon, bijna onmogelijk om via de voeding optimale hoeveelheden van bepaalde voedingsstoffen te consumeren. Een bekende voorbeeld hiervan is foliumzuur, voor vrouwen die zwanger willen worden. Orthomoleculaire geneeskunde is in feite een synoniem voor ‘voedingsgeneeskunde’. Uit een groeiend aantal wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat er een niet te verwaarlozen relatie bestaat tussen voeding en ziekten. Zo is inmiddels duidelijk dat slechte voedingsgewoonten een rol spelen bij het ontstaan van bijvoorbeeld kanker, hart- en vaatziekten en diabetes.