31 augustus 2018

Voedingschallenge

Challenge: naar meer vitaliteit en balans

Misschien hoor jij bij die groep vrouwen die zo ongeveer elk dieet de revue heeft laten passeren. Je bezit veel kennis, van hoe al die diëten in elkaar zitten. Alleen….het werkte maar tijdelijk. Voor je het weet zijn de kilo’s en (hormonale) disbalansen er weer.

Voor jou èn voor mezelf start ik daarom met een voedingschallenge!

Deze voedingschallenge gaat over bewust bezig zijn met gezondheid. Jouw gezondheid! Het draait in deze challenge niet om calorieën tellen (niet dat dit totaal onbelangrijk is), maar om gezonde voeding mét een verandering van levensstijl.

Wat kán er verbeteren als je gaat eten zoals de natuur het bedoeld heeft en de challenge aangaat?

  • je krijgt meer energie;
  • je ervaart gewichtsverlies;
  • er is een betere slaap en je wordt uitgerust wakker worden;
  • je huid knapt ervan op, je gaat stralen;
  • allerlei klachten kunnen verdwijnen of verminderen;
  • je hebt minder tot geen last van allergieën;
  • je bloeddruk stabiliseert;
  • je wordt stabieler met je emoties;
  • je zit lekkerder in je vel;
  • er ontstaat een beter ontlastingspatroon;
  • darmklachten verdwijnen of verminderen;
  • een algehele verbetering van je gezondheid.

Wil jij meedoen? Het programma bestaat uit drie maanden je leefstijl aanpassen met een hormoon proof voedingsdieet. Indien je korter (1 of 2 maanden) mee wilt doen, dan kan dat ook. Wanneer je deelneemt krijg je voor elke week een schema met de invulling van de maaltijden. Met daarbij de recepten, boodschappenlijst en diverse specifieke tips toegestuurd. We starten op 17 september as.! En de investering? Slechts € 21,00 gedurende 3 maanden.

Wat krijg je daarvoor?

  1. drie maanden elke week het weekmenu en de recepten die erbij horen voor € 0,50 eurocent per week;
  2. diverse tips en informatie over voeding en hormonale balans;
  3. Een flesje Lemon etherische olie, als ondersteuning voor de lever (waarde van € 15,00);
  4. deelname aan een besloten Facebook pagina voor het delen van ervaringen en het stellen van vragen;
  5. Begeleiding van Joan Piersma op afstand, via Facebook of via een individuele mailwisseling.

Wat heb ik, Joan, bij deze challenge vooral voor ogen?

Ik wil jou weer vol energie laten zijn, zodat je weer straalt en lekkerder in je vel zit. Zodat je hormonen in balans zijn en je met passie je leven invulling zal geven. Hormonale disbalansen en klachten zijn zo vaak aan elkaar gekoppeld.

Hoe ga ik dat doen?

Door jou dagelijks gezonde voedende voeding te laten eten. Je lekker te laten bewegen en jou een fijne balans tussen ontspanning en activiteiten te laten realiseren. Dat alles is heel belangrijk voor een lichaam wat (hormonaal) in balans wil zijn en blijven.

Waarom nu juist DIT programma?

Het programma is erop gericht om zo lekker, gezond en onbewerkt mogelijk te eten. De weekmenu’s zijn zodanig uitgewerkt dat er maximale producten in zijn opgenomen die je gezondheid doen verbeteren. Er zijn inmiddels veel verstorende ‘ogenschijnlijk gezonde’ factoren in onze voeding die onze hormonen en gezondheid in de war brengen. Is het dan zo dat je het nooit meer gluten of suiker mag eten…? Nee hoor, de 80-20 regel is straks een prima maatstaf. Mits je natuurlijk geen allergie of intolerantie hebt.

‘Beter is het om de 80/20 regel toe te passen op je voeding. Het principe is dat je beter 80% gezond kunt eten, en daarnaast 20% ‘ongezond’ kunt eten. Daardoor heb je al heel veel winst in voedzaam eten, terwijl je je zo nu en dan toch dat plezier gunt door die lekkere, en foute, dingen te eten’.

Doelstelling hierin is om gezond te eten, maar toch te kunnen blijven genieten van die lekkernijen die je eigenlijk helemaal niet mag eten, maar die wel zo vreselijk lekker zijn. En dát is nu juist het verschil met andere aangeboden programma’s. In deze 12 weken ga je niet alleen uitgebalanceerd eten, we laten ook specifieke producten/ingrediënten achterwege. Juist omdat ik als hormoonfactortrainer vanuit mijn ervaring en die vanuit mijn praktijk, weet dat dit een enorm effect op jouw gezondheid zal hebben.

De weekmenu’s zijn:

  • Glutenvrij;
  • Suikervrij (wel natuurlijke suikers, zoals fruit);
  • Lactosearm (in een handomdraai lactosevrij);
  • EN praktisch….je hoeft er geen keukenprinses voor te zijn om de dagelijkse menu’s te bereiden.

Keukensafari
Zorg voor een gevulde kruidenkast. Er is zoveel op smaak te maken met fijne kruiden met bijvoorbeeld kaneel en zeezout. Kies als je portemonnee het toelaat voor biologische groenten en fruit.

Beoordeel je kastjes
Wil je een aparte la voor jezelf of even helemaal geen ongezonde producten in huis? Kies. Zodat het je straks niet overkomt als er drukte, geen tijd of spanning is. Zorg dus dat je keuken- , diepvries en koelkast een mooie gezonde voorraad hebben. Het is de bedoeling dat wanneer je lichaam te moe is, je rust. Dat wanneer er verdriet is, je huilt. Je emotie toelaat en niet weg eet om niet te voelen. In het weekmenu staat per dag je ontbijt, lunch, tussendoor en diner vermeld.

Eet wanneer je ‘s avonds het tussendoortje wilt eten liever niet te laat op de avond in verband met je vertering. Om hormonaal in balans te komen is er een tijd van actief zijn en een tijd van herstel. Eet je voor het slapen dan komt je lichaam minder aan herstelwerkzaamheden toe. Dat zou jammer zijn en je resultaten beïnvloeden.

Moe en hoofdpijn?
Nu je anders gaat eten en drinken kan je lichaam best met ontgiftingsverschijnselen komen. Zoals de bekende hoofdpijn en de vermoeidheid. We raden je daarom aan om dagelijks 10 glazen water en 5 glazen/mokken kruidenthee te drinken. Drink je nu nog geen water. Als steuntje bij dit programma krijg je een flesje Lemon etherische olie. Zodat je elke ochtend  een kan met water met Citroenolie maakt en zo je dag kan beginnen. Een boost voor je lever, ondersteuning bij ontgifting en verbetering van je immuunsysteem. Drink nooit meer dan 2 liter water op een dag uit liefde voor je nieren. En ga op tijd naar bed!

Alcohol, cafeïne, Optimel, frisdranken en fruitsapjes
Een lichaam wat hormonaal uit balans is en alcohol gaan vaak niet zo goed samen. Je belast je lever nog sterker. We raden je om grote resultaten daarom ook af om alcohol te consumeren. Beperk cafeïne tot 2 kopjes per dag. En drink liever geen andere dranken. Je lichaam moet weer veel van het hormoon insuline aanmaken en wordt weer extra belast.

Neem nu contact op met mij en meld je aan voor deze superchallenge in september!