21 december 2017

YinYoQi

Qigong en Yin Yoga zijn yogasoorten die ik al geruime tijd beoefen. In beide vormen van beoefening ben je bezig met het versterken én het soepel maken van je lichaam. Het geeft mij verbetering van gezondheid, meer energie en balans en vergroot de flexibiliteit in mijn lichaam. Deze twee vormen zijn erg geschikt om te combineren en daaruit is YinYoQi ontstaan.

In een wereld waarin we vooral door yang energie worden gestuurd en activiteiten uitvoeren is deze vorm een welkome aanvulling. Houd je van vloeiende beweging gecombineerd met de adem? Zoek je naar een natuurlijke manier om je grenzen te bepalen en te verkennen? Wil je je energetische lichaam gevoeliger maar ook sterker maken?

Kom dan een proefles YinYoQi volgen, de eerste les is op woensdag 16 mei as.


Tijd: van 20:30 tot 21:45 uur

Lessen: van 16 mei t/m 13 juni as.
Investering: € 65,00 voor 5 lessen
Locatie: Pand 40, Graaf Adolfstraat 35H te Sneek

ONTSPAN, OPEN EN VOEL JE QI! Meld je hier aan voor een proefles


YinYoQi: de kracht van het zelfhelende vermogen
In de combinatie van Qigong en Yin Yoga ontstaat een zachte vorm van bewegen: YinYoQi. Het bewegen van Qi door je lichaam, ademhalingsoefeningen en visualisatie afgewisseld met houdingen die de yin energie versterken. In een wereld waarin we vooral onze yang energie leven is dit een welkome aanvulling. YinYoQi combineert yin-yogahoudingen met de flow van  Qigong, meridiaanreiniging en zelfmassage om zich op energetische resultaten te concentreren en de Qi-stroom verder te laten circuleren. Tevens neem ik yin-houdingen mee om de beweging en Qiflow te bestendigen zodat je de extra vergaarde Qi in je lijf op kan slaan.

YinYoQi is er dus op gericht om yang-levensstijlen en -praktijken in balans te brengen, genezing te bevorderen, de geest te ontspannen en een stevig lichaamsbewustzijn te cultiveren. Het is een prachtige aanvulling op een actieve (Yang) oefening en een broodnodige tool voor iedereen die behoefte heeft aan een gezond lichaam, geest of hart.

Weetje: DAO YIN is de originele Chinese vorm van Yin Yoga die “leiden en sturen” betekent. De oude daoïsten combineerden zittende houdingen met mentale intentie om Qi door de meridianen te leiden, banen vrij te maken en energie door het lichaam te laten circuleren.


Perfect voor iedereen

YinYoQi is geschikt voor alle niveaus, van beginners tot gevorderden. Mensen met een fysiek en/of mentaal actieve levensstijl, waaronder yang-yogi’s, atleten, fietsers, hardlopers, gewichtheffers, getallencrunchers en op het denken georiënteerde types die veel spanning in hun lichaam opslaan. Mediteerders die ernaar streven om hun energie in evenwicht te brengen en af ​​te stemmen voordat ze gaan zitten. Mensen die herstellende zijn van ziekte of ziektes willen voorkomen.

Kortom: YinyoQi is voor iedereen die streeft naar optimale gezondheid en een heldere geest.


Reinigen, activeren, circuleren & verfijnen van je QI
YinYoQi-routines zijn subtiele energieoefeningen die zijn ontworpen om je Qi te voelen, je Qi te verplaatsen en je Qi te verfijnen. Geleide routines cultiveren de YinYoQi-principes van dynamische ontspanning en moeiteloze flow. Qigong is een meditatie in beweging die het energieaspect van ons wezen voedt en onze energie in evenwicht brengt voor optimale gezondheid en vitaliteit. YInYoQi-routines omvatten verschillende stijlen van qigong, zoals Qigong-flow, Qigong voor zelfgenezing en -preventie, de microkosmische baan en de vijf elementen.

Meer over Qigong
Een krachtige interne energie ontwikkeling die al meer dan 5.000 jaar gepraktiseerd wordt en nog steeds over de hele wereld bloeit; dat is Qigong. Hoe kan dat? Deze yogavorm activeert je zelfherstellende vermogens, verbetert de prestaties, kalmeert de geest, vermindert stress, verhoogt de energetische frequentie en verhoogt je vitaliteit, om er maar een paar te noemen. Volg een groepsles met Joan om je Qi te voelen en je innerlijke genezer te activeren.

Meer over Yin Yoga
Dit is een diep helende en meditatieve vorm van yoga die zich richt op de bindweefsels en energie meridianen van het lichaam. Een yin-yoga houding wordt meestal 3 tot 5 minuten aangehouden. Dat is genoeg tijd om stagnatie in de fascia (het type bindweefsel dat ligt rond spieren, botten en gewrichten) los te laten, subtiliteiten van de ademhaling te verfijnen en de geest stil te maken. Het beoefenen van Yin Yoga levert vele voordelen op. Variërend van verbeterde flexibiliteit, versoepeling van bindweefsel, energetische balans, geestelijke rust en vermindering van  stress.